Sam vindt zichzelf in een metro, alleen heeft hij geen idee wie hij is en hoe hij daar terecht is gekomen. Met de hulp van Lara gaat hij op zoek naar zijn identiteit.
Boy 7 speelt zich af in een dystopische samenleving. Nadat Sam zichzelf in een metro vindt, en er om zijn identificatie gevraagd wordt, realiseert hij dat hij geen idee heeft wie hij is en probeert hij te vluchten. Met de hulp van Lara probeert hij de politie te ontkomen en zijn identiteit te achterhalen. Door middel van flashbacks kom je steeds dichter bij de waarheid.
Aan de slag met deze film?
Via de “Bekijk in de klas”-knop bovenaan deze pagina is te zien waar de film beschikbaar is. De film is goed te behandelen bij het vak Nederlands door een vergelijking te maken met het gelijknamige boek van Mirjam Mous. Vooral omdat de film verschilt van het boek.
Film & Nederlands
Bij deze speelfilm zijn er voor het vak Nederlands twee LessonUp-lessen gemaakt. Onderaan de pagina vind je deze lessen.
- De eerste les is 'Verbeeld de openingsscène van een boek met een moodboard', en leert de leerling wat een moodboard is en hoe dit wordt ingezet in de filmwereld. Verder moedigt het de leerling aan om op een creatieve en beeldende manier bezig te zijn met het boek en vervolgens de openingsscènes van de film zelf.
- De tweede les heet 'Maak een ander personage tot hoofdpersoon' en laat de leerlingen een scène vanuit een ander personage herschrijven. Ze beschrijven zo duidelijk en objectief mogelijk hoe het nieuwe hoofdpersonage zich gedraagt, wat het personage zegt, doet en waarneemt. Met deze les versterken leerlingen hun observatievermogen, inlevingsvermogen, creatief denken en schrijven.
Bekijk de andere favoriete lessen van Nederlands leraren op deze pagina: https://filmeducatie.nl/nederlands-lessen.
| Thema | Verbeelding / fantasie, Spanning / griezelen, Identiteit, Boekverfilming |
| Filmkenmerken | > 61 minuten |